Novice

Seat Leon 2.0TDI BMT FR

  • Moč motorja: 110kw/150KM
  • Menjalnik: 6 st. Ročni
  • Poraba po ECE: 4,1 l/100km
  • Poraba na testu: 6,0l/100km
  • Leto proizvodnje: 2013
  • Št. prevoženih km: 12200
  • Cena osn. modela: 13.990 €
  • Cena testnega vozila: 23.800 €

Uvod:

Temperamentni golf? Ne, čisto svoj Seat Leon FR, namenjen dinamičnim, temperamentnim oz. ˝špansko vročim˝ voznikom oziroma kupcem, pri katerih na nakup, bolj kot racionalnost vplivajo čustva in kjer je možno za isti denar, kot pri golfu, obkljukati kakšen ˝bonbonček˝ več pri seznamu dodatne opreme.

Leon FR, namenjen vsem kupcem golfa, ki z golfom nočejo imeti nobene povezave, ker golfe ˝vozijo že vsi˝. Alternativa!

Prvi vtis:

Nestrpno sem že pričakoval prihod Leon-a FR k nam na dvorišče, prijazno so nam ga namreč posodili pri Seatovem trgovcu Porsche Verovškova. Že ko se je prodajalec vozil Seat pripeljal na naše dvorišče, sem videl da je avto izjemno športno navdihnjen oz. zasnovan. Sprednje luči v LED tehniki že na prvi pogled pokažejo njegovo športnost in agresivne linije, ki ti dajo upanje, da se njegova športna zunanjost pokaže tudi v sami vožnji. Naš testni Leon FR je pod pokrovom motorja namreč krotil 150 vrancev v 2.0 TDI litrskem motorju, katerega sem imel možnost preizkusiti pri Leon-ovem ˝bratrancu˝ golfu Highline. Leon FR, opremljen z 17 palčnimi litimi platišči, športnim podvozjem, oznakami FR na sprednji maski ter pokrovu prtljažnika, zatemnjenimi stekli, in naš testni, opremljen z ˝FULL LED˝ lučmi, že takoj nakaže, da ne gre za osnovnega Leon-a, katerega mimogrede, lahko z bencinskim TSI motorjem dobite že za 13.990,00€. ˝Full LED˝ sprednje luči, kot novost pri Seatu, ne potrebujejo vzdrževanja, osvetlijo cesto s svetlobo, ki je prijazna do oči, pametni senzorji pa onemogočajo, da bi ovirali nasprotni promet. To je le ena od mnogih značilnosti, ki jih v svojem segmentu ponuja le Leon.

Leon-ova športnost se prav tako nadaljuje v sami notranjosti vozila. Vstopne letvice z logotipom FR, športni sedeži z usnjenimi stranicami, usnjen večfunkcijski volan šivan z rdečimi šivi in še bi lahko našteval. Vse to ti da vedeti tudi v notranjosti vozila, da to le ni osnovni leon, ampak športno naravnani FR!

Glede na to, da je bil v zadnjem času še največji Volkswagnov, pardon, Seatov oblikovni dosežek, da je na trg poslal zgolj preznačkane koncernske modele (Alhambra, Toledo, Mii), sem se že bal, da bodo tudi pri Leonu povsem enostavno nalepili rahlo osvežen Seatov znak na Golfa sedme generacije. K sreči česa podobnega niso storili, dovolj prepoznavna novodobna Seatova ˝arrow design˝ linija pa uspešno skriva Golfovo bistvo, s katerim si deli koncernski modularni prečni sistem MQB

Vožnja:

Leon, podobno kot večina tekmecev, prepriča  z dobro, nevtralno lego, ki je pri našem testnem modelu  nadgrajena z doplačilom paketa FR in odličnim športnim podvozjem.

Vožnja z novim Leonom FR je hkrati dinamična in gospodarna. Kljub temu si zaradi izbire voznega profila lahko zaželimo,da bi bilo vozilo še bolj športno, ali pa da bi bila vožnja še bolj varčna. Z opcijskim sistemom za izbiro voznega profila se o tem lahko odločamo glede na situacijo in osebne želje. S pritiskom na tipko ali zaslon radia oz. navigacijskega sistema lahko izberemo želeni profil. Ob izbiri ˝sport˝ se takoj čuti ˝otrdelost˝ volana, ki daje občutek boljše lege v ovinkih in občutek hitrejšega pospeševanja. Seveda pa lahko uživate tudi v uravnoteženem udobju - enostavno izberemo profil "normal".

Motor se odlično prilega sami športnosti paketa FR, morda je v notranjosti za kak odtenek glasnejši kot pri Volkswagnovemu paradnemu konju, pa vendar je vseeno bolj prepriča sama dinamičnost, pospeški in varčnost motorja, kot pa malenkostna glasnost. Na našem testu je bila poraba 6,0l na 100 prevoženih kilometrov, tovarna obljublja povprečje 4,1l/100km, pri nas je le to stežka dosegljivo, sem pa uspel samo porabo spraviti tudi na 4,8l/100km, kar pa je tudi čisto zadovoljivo.

Splošni vtis in ocena:

Leon, atraktiven Golf? Nikakor! Gre za vozilo, ki sicer je podobno golfu in uporablja iste sisteme ter motorje, vendar že po sami zunanjosti prepriča, da le ne gre za golfa z Seat-ovo značko, ampak za ˝špansko vroči˝ avtomobil, ki pa je tudi približno sedem procentov cenejši .

Leon se bo sicer moral spopadati s tekmeci enega od najbolj izenačenih segmentov in hkrati skoraj lastnoročno zagotoviti obstoj znamke. Vse to mu lahko uspe če morebiten kupec, ne želi predolgo gledati seznama dodatne opreme pri golfu, ampak lahko čustva prevladajo pred razumom. Leon je golf za vse, ki nočejo imeti golfa. Da je dovolj dobra alternativa, je bolj pomembno kot to, da naj bi bil bolj špansko vroč!

 

Julij 2013 - G.B.

Kontaktirajte nas

Gorenjska c. 13, 1234 Mengeš, Slovenija
+386 1 7230 330