Novice

Volkswagen Amarok 2.0 TDI 4Motion Highline

  • Moč motorja: 120kw/163KM
  • Menjalnik: 6 st. Ročni
  • Poraba po ECE: 7,9 l/100km
  • Poraba na testu: 8,9l/100km
  • Leto proizvodnje: 2012
  • Št. prevoženih km: 524
  • Cena osn. modela: 23.667 €
  • Cena testnega vozila: 34.800

Uvod:

Odlično, v pozno jesenskem času, pravo vozilo za testiranje. Iskreno sem prvi test začel pisati že pred »krompirjevimi« počitnicami. A če se spomnite tiste predpraznične nedelje je padel prvi sneg in moje črno testno vozilo je takoj v ponedeljek našlo kupca, ki je menil da NUJNO in TAKOJ potrebuje veliko, visoko in močno vozilo s stalnim štirikolesnim pogonom.

Razumem in spoštujem avtomobilske trgovce, ki poslujejo v smislu »KUPEC JE KRALJ« in smo tako vozilo hitro in z veseljem prodali. Verjemite mi VW Amarok ni ravno masovni prodajni hit in kupci podobnih vozil vedo kaj želijo oz. pričakujejo od vozila.

Prvi vtis:

Vozilo že od daleč deluje mogočno, a do Amarok-a sem imel vedno nekak notranji odpor. Ne vem, moji dosedanji vtisi so bili: prevelik, previsok za vstop/izstop iz vozila, traktorski zvok dieselskega motorja, neokreten, zahteven za parkirat, vzvratno nepregleden, družinsko neuporaben, za individualno nenamensko uporabo potraten...

A hkrati poznam ljudi oziroma stranke, ki naravnost obožujejo to vozilo in njemu podobne in le redki med njimi so lovci, gozdarji, gradbeniki, ... katerim je vozilo verjetno prvotno namenjeno.

Že na začetku testa se tako odločim da bom z VW Amarok-om prevozil več kilometrov in ga preizkusil v različnih nalogah. Vozilo je bilo opremljeno z zanimivo »ruleto« zadnjega prtljažnega prostora. Le tako si predstavljam da bo štiričlanska družina lahko odšla na izlet oz. morda nekaj dnevni oddih in bo prtljaga primerno na suhem...

Vožnja:

Ob zagonu motorja le ta zaprede zelo dieselsko/delavno. Meni osebno je nerazumljivo zakaj je motorni prostor tako sorazmerno slabo zvočno izoliran. Vendar je » baje« pri drugih podobnih vozilih še slabše in »pravijo« da enostavno tako mora biti, da ob terenski vožnji vozilo in motor bolje čutiš/slišiš.  Hitro najdem položaj za volanom, nastavim ogledala, se pripnem in že se peljem...

Prvi občutki v vožnji dobri, mogočni, pregledni... Prestavna razmerja do četrte prestave so zelo terensko kratka, ročica sama pa »spet« zame s precej »traktorskimi« hodi in zatikajoča... A spet to spada v paket tega robustnega dvotonskega »malega orjaka«. Potrebno se je nekoliko privaditi tudi zavornega pedala,  ki se odziva počasneje in manj izraziteje kot v klasičnih osebnih vozilih. Pri hitrem zaviranju je potrebno računati tudi na precejšne nagibanje karoserije  na ˝nos˝ , saj je težišče vozila zelo visoko...

Vozilo sem uporabljal skoraj 14dni v službene in privatne namene. Na cesti se počutiš, kot uporabnik, odlično, varno in vse je pregledno. Ko v centru Ljubljane parkiraš pa dobiš tesnoben občutek: »Bo vhod v garažno hišo in parkirni boks dovolj velik«, »Ga bom bočno zmanevriral na prosto parkirno mesto? Nujna res nujna dodatna oprema so parkirni senzorji pri tem vozilu, in tako je manevriranje bistveno lažje. Vozilo na kratkih in mestnih vožnjah je tipično terensko. Veliko prestavljanja, veliko tresljajev na grbinah in »ležečih policajih«. Pozitivno pa me je presenetila povprečna poraba goriva ob normalni vožnji, gibala se je okoli 8l/100km.

Relacijske vožnje oz. vožnje po avtocesti pa so presenetljivo udobne, dolge grbine podvozje dobro absorbira, zvok motorja je zelo tih saj sta 5. In 6. prestava dovolj dolgi. Poraba pri hitrostih med 140 in 150km/h pa bo vedno nekaj malega nad 10l/100km...

V testni različici z močjo motorja 163 KM sem pogrešal kakšnega »konja« več, predvsem pri pospeševanju na regionalni ali avtocesti. Nova različica enakega motorja ima 180KM, kar pomeni da je proizvajalec podobno razmišljal.

Notranjost:

Vse je zelo pregledno, dostopno in na pravem mestu. Materiali so primerni namenski rabi vozila. V notranjosti res občutiš vso širino vozila, saj je voznikovim in sovoznikovim sedežem zelo širok tunel z sredinskim  naslonom za roko. Po domače, vaša žena/sopotnica bo med vožnjo na zelo varni razdalji od vas. Je pa kabina po dolžini dokaj majhna oz. kratka, kar se pozna na prostoru za noge na zadnji klopi. Otroci zadaj ne bodo utesnjeni, se je pa potrebno zavedati, da ima vsak Golf več prostora za noge na zadnji klopi in predvsem da je klop udobnejša. VW Amarok je terensko tovorno vozilo namenjeno za prevoz oseb in blaga in velik del vozila odpade na zadnji velik keson.  A vse te moteče malenkosti v notranjosti, na drugi strani odtehta občutek velikosti, robustnosti in superiornosti med vožnjo...

Zunanjost:

Všeč. Všeč. Všeč. Brez pomislekov meni najlepše in oblikovno najlepše vozilo v segmentu »Pickup« . Na vozilu delujejo zelo skladno 18 palčna lita platišča in bočne kromirane obrobe. Volkswagen nikoli in pri nobenem modelu oblikovno preveč ne eksperimentira, imajo pa oblikovalci odličen občutek kakšen je pravi kompromis za trajno zanimivo obliko vozila.

Splošni vtis in ocena:

Odkar se je leta 2011 VW odločil vstopiti v ta nišni avtomobilski razred je VW Amarok uspešnica in pravi odgovor na dosedanje prvake v  segmentu, kot npr. Nissan Navarra, Toyota Hilux, Ford Ranger. Vozilo ni najcenejše, a kdaj pa je to Volkswagen bil...

4/5 Priporočam.

September 2013, M.D.

Kontaktirajte nas

Gorenjska c. 13, 1234 Mengeš, Slovenija
+386 1 7230 330